• Wpisów: 47
  • Średnio co: 12 dni
  • Ostatni wpis: 1 rok temu, 15:44
  • Licznik odwiedzin: 3 796 / 606 dni
 
befitforsummer
 
Owoce powinny na dobre zagościć w naszych jadłospisach. Wybierając owoce sezonowe w rozsądnych ilościach, zagwarantujemy organizmowi dużą dawkę witamin...

Największą wartość żywieniową mają owoce świeże, niepoddane obróbce cieplnej. Sporo witamin i błonnika kryje się także w skórce, którą wielu z nas usuwa przed zjedzeniem owocu. Najwięcej błonnika zawierają maliny (aż 7 g/100 g). Sporo magnezu dostarczają banany, dlatego (mimo wysokiej, jak na owoce, kaloryczności – prawie 100 kcal/100 g) warto, aby zabierane były jako przekąska przez młodzież uczącą się. Magnez stymuluje procesy pamięci i koncentracji. Działa też uspokajająco, zapobiega bolesnym skurczom łydek, co jest istotne w przypadku młodzieży uczęszczającej na zajęcia wychowania fizycznego. Sporo witaminy A, niezbędnej do prawidłowego procesu widzenia, zawiera melon. Truskawki, grejpfrut, pomarańcza i maliny są prawdziwą skarbnicą witaminy C. Warto je spożywać szczególnie w zimowe dni, kiedy nasza odporność wystawiona jest na ciężką próbę.

Owoce sa bardzo ważne dla naszego organizmu szczególnie podczas zdrowego trybu życia ;3 Pamietajmy przynajmniej jeden owoc dziennie!
I NIE JEMY ICH NA NOC!

_______________________________

Większosć informacji ze strony portal.abczdrowie.pl/ :)
____________________________________


106.jpg


107.jpg


108.jpg

Nie możesz dodać komentarza.

  Wyświetlanie: od najstarszego | od najnowszego